MARKKINOINNIN KONSULTOINTI
Mitä hyötyä on markkinoinnin konsultoinnista?
Usein yrittäjä sokaistuu ajan saatossa omalle tekemiselleen, joten ulkopuolisin silmin on helpompi katsoa yrityksen kokonaistilannetta ja nähdä seikat, joita olisi hyvä kehittää. Kysymällä oikeita kysymyksiä saan kaivettua esiin yritykselle merkitykselliset vastaukset, joten voimme yhdessä miettiä keinot, joilla yritystä ja sen markkinointia saadaan vietyä oikeaan suuntaan.
Markkinointi ei ole ihmetekoja. Sen sijaan markkinointi on suunnitelmallista ja strategista toimintaa, jonka huipennuksen myös muut näkevät mainosten, lehtijuttujen tai vaikkapa vaikuttajanäkyvyyden muodossa. Ennen tätä ketjun näkyvää päätösvaihetta yrityksen tulee kuitenkin tehdä valmisteleva työ huolella ja vastata useisiin tärkeisiin kysymyksiin, jotta tehdyt toimenpiteet vievät yritystä haluttuun suuntaan ja mielikuva välittyy toivotunlaisena halutuille ihmisille. Markkinointi ei siis ole ihmetekoja, vaan johdonmukaista työtä.
Markkinointi on taivaan tuuliin heitettyä rahaa, joka ei tuota mitään. Asia voi olla juuri näin, jos markkinointia ei tehdä strategisesti ja suunnitelmallisesti yrityksen liiketoimintaan ja strategiaan pohjautuen. Hankalaa, työlästä ja monimutkaista? Se voi kuulostaa sieltä, mutta monipuolisella markkinoinnin kokemuksellani voin auttaa yritystänne selkeyttämään liiketoiminnallisia tavoitteitaan ja suuntaviivojaan ja tätä kautta saada myös markkinoinnin puhumaan liiketoiminnan tavoitteiden kanssa samaa kieltä. Ja tämän prosessin jälkeen markkinointi ei enää olekaan tuottamatonta, taivaan tuuliin heitettyä rahaa, vaan se on investointi parempaan tulevaisuuteen.
Markkinoinnin konsultoinnista voi siis olla yritykselle suurta hyötyä sekä yrityksen kokonaistilanteen selkenemisen että markkinoinnin tehostamisen näkökulmasta. Autan mielelläni niin aloittelevia yrityksiä kuin vakiintuneemmallekin tasolle edenneitä toimijoita markkinoinnin strategisten suuntaviivojen luomisessa ja vastaamisessa niihin suuriin ja pieniin kysymyksiin, joita markkinointi yrityksessä herättää. Minulla on pitkä kokemus sekä markkinoinnin johtamisesta, suunnittelusta, toteutuksesta ja brändin rakentamisesta että sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä niin markkinointitoimistosta, pörssiyrityksestä kuin yksityiseltä sektoriltakin. Kokemukseni myötä uskon osaavani kysyä teidänkin yrityksessänne juuri ne ratkaisevat kysymykset, joilla markkinointiinne saadaan uutta pontta! Tarvittaessa tuotan suunnitelmien lisäksi myös tarvittavat markkinointi- ja myyntimateriaalit – voit kurkata portfoliosta joitakin toteuttamiani materiaaleja.
Jos yrityksessänne on tarvetta markkinoinnin konsultoinnille tai lyhyemmälle sparraukselle, ota yhteyttä joko puhelimitse, mailitse tai yhteydenottolomakkeella.
Ollaan yhteydessä!