Blogi


Kesäkuussa julkaistun European Communication Monitorin kyselyn mukaan viestinnän ykköstrendi vuonna 2017 on visuaalisuus. Tutkimuksessa viitataan lähinnä visuaalisuuteen, kuten videoihin, instant-kuviin ja infograafeihin, organisaation strategisessa viestinnässä, mutta syksyllä 2016 tarkastettuun graduuni tehdyn tutkimuksen perusteella visuaalisuus...

Tyttäreni vaihtoi ratsastustalliaan tässä taannoin, ja eilen taas yhden ratsastustunnin jälkeen hän kertoi, kuinka uudella tallilla kannustetaan eri tavalla kuin vanhalla, ja neuvotaan mielikuvien keinoin. Siinä missä vanhalla tallilla huudettiin "mulla pää räjähtää, jos nuo sun kyynärkulmat ei nyt pysy kuosissa" uudella tallilla neuvottiin näin:...

Faktasta vai fiktiosta, historiasta vai tulevaisuudesta, arvoista vai missiosta, strategiasta vai käytännön työstä? Hyvä bränditarina on tehty kaikista näistä, ja vielä paljon muusta!

Onko yrityksesi henkilöstö tietoinen brändilupauksesta, jonka brändisi viestii asiakkaalle? Kykeneekö henkilökuntasi työssään täyttämään, tai jopa ylittämään, tämän asiakkaalle annetun brändilupauksen?

Näin toteaa toimittaja Heikki Aittokoski ProCom-päivässä, enkä voisi olla enempää samaa mieltä. Tarinat ovat kulkeneet mukanamme läpi ihmiskunnan historian ja tulevat varmasti kulkemaan myös vastaisuudessa. Hyvät tarinat nostavat kuulijassa esiin kiinnostuksen - halun kuulla ja tietää lisää. Miksi emme hyödyntäisi tätä ilmiötä kanssakäynnissä...